Ontdek waarom Bosch Powertools kiest voor Novik!
Als wereldleider in techniek en service gebruikt Bosch onze Novik tool om hun actiemarketing en loyaliteitsprogramma te stroomlijnen. En dat heeft ze niet alleen tijd maar ook geld opgeleverd!
Campagnes op meerdere niveaus
Bosch Powertools zet al jaren verschillende cashback- en cadeaucampagnes in en wil die 24/7 kunnen volgen, want alleen dan kan je de service verbeteren en de klanttevredenheid verhogen. Het dashboard van Novik waarin de campagnestatus en alle relevante data 24/7 te zien is viel dus in de smaak. En door het automatiseren van het proces van aanmelding tot afhandeling is deze zo goed als fout- en fraudevrij en bespaart Bosch niet alleen in uren maar ook in kosten (tot wel €1 per pakketje!). En de verkoop en aftersales? Die stegen snel doordat de verkregen Novik-campagnedata eenvoudig in te zetten is om campagnes bij te sturen en te optimaliseren, uiteraard helemaal GDPR-proof!
Let’s talk numbers: wat heeft het Bosch onder aan de streep opgeleverd?
Inmiddels heeft Bosch al meer dan 400 campagnes binnen Novik gedraaid. Dit betekent dat we een mooi overzicht hebben van hoe effectief Novik daadwerkelijk is, en de cijfers liegen er niet om:
€1,- per pakketje bespaard*
Bosch heeft in totaal al 260.499 pakketjes verzonden (Of ja, op het moment dat we dit schrijven. We durven namelijk te wedden dat, nu jij deze tekst leest, het er alweer veel meer zijn) waarbij ze op elk pakketje, door het automatiseren van hun processen met Novik, €1,- bespaard hebben. Dit betekent dat ze €260.499,- minder uit hebben hoeven geven, enkel aan de verzending! Wie zei dat je geen geld kunt ‘verdienen’ aan actiemarketing-acties? *Bron: Bosch Powertools208.736 cashback aanvragen
Door het voor de klant makkelijker te maken om de campagnecode en aankoopbon in te voeren, haalde Bosch 208.736 cashback-aanvragen binnen, met gemiddelde waarde van €54,-. Dit leverde een schat aan data op, die Bosch inzicht geeft over hun klanten en hun koopgedrag.Loyale fans die blijven
Door het gebruiksgemak van de klant en de snelle service en afwikkeling, die met Novik zijn bewerkstelligd, zit het aantal brand fans al op 93.214. En dat is belangrijk, want loyale en blije klanten zijn eerder geneigd tot een herhaalaankoop.Een fraudereductie waar we trots op zijn
Binnen een campagne krijg je ook te maken met fraude met bonnen, gegevens en aanvragen. Dit blijkt in de praktijk vaak een tijdrovend proces, dat door derden wordt uitgevoerd. Met Novik automatiseer je dit proces, wat bij Bosch voor een besparing zorgde van maar liefst 10 uur per campagne. Het bracht de foutmarge terug naar het minimum. Dit noemen we Bij Novik: het optimaliseren van de ‘verification pipeline’. Indrukwekkend hè? Bedenk eens wat je met al die tijd kunt doen!Benieuwd of Novik iets voor jou is?
Wij gaan graag met je in gesprek, over jouw wensen en de manier waarop we van jouw actiemarketing-campagnes een écht succes kunt maken. We zijn maar een telefoontje of mail van je verwijderd!